Czy można smarować gwinty smarem czy koniecznie musi być to pasta do gwintów?

Połączenia gwintowane to najbardziej popularny rodzaj połączeń wtykowych. Trudno znaleźć mechanizm, w którym nie będą używane śruby, wkręty, kołki, gwintowane złączki, łączniki, wpusty itp.

Demontaż takich części czasami powoduje duże trudności: głównie ze względu na wysokie temperatury, wilgoć, chemicznie aktywne komponenty.

Smarowanie w czasie montażu połączeń gwintowanych konwencjonalnych (standard) smarami do łożysk zapewnia tylko krótkoterminowy efekt ochronny. Z biegiem czasu, smar który nie jest przeznaczony do konkretnych warunków pracy, traci właściwości ochronne, twardnieje i utrudnia odkręcanie bądź przemieszczanie. Czynniki te są głównym powodem trudności w odkręceniu, zerwaniu śrub i wkrętów, w czasie przestoju i powoduje zwiększenie kosztów napraw.

Smar do połączeń gwintowanych, musi spełniać następujące wymagania:

-zapewnić ochronę przed korozją

-zapewnić łatwy demontaż urządzeń, nawet po dłuższym okresie użytkowania w wysokich temperaturach i trudnych warunków środowiskowych

-musi mieć doskonałą przyczepność i zapobiegać przywieraniu

-pasta nie może posiadać w składzie składników niebezpiecznych lub szkodliwych dla człowieka np. nikiel i ołów

-pasta powinna być pakowana w opakowania o różnej gramaturze w tym bardzo wygodny do stosowania w miejscach niedostępnych aerozol

Firma Molykote ma swoim profilu działania szereg past spełniających te warunki;

  1. Molykote 1000
  2. Molykote CU 7439 Plus
  3. Molykote HSC
  4. Molykote G-n Plus
  5. Molykote G-rapid Plus
  6. Molykote P1600
  7. Molykote P 1900
  8. Molykote P37
  9. Molykote P40
  10. Molykote P74