Molykote® D-9610
Molykote D-9610 Anti-Friction Coating to powłoka suchy smar na bazie teflonu (PTFE ) z dodatkiem poliuretanowego środka wiążącego, nieścieralnych dodatków (wypełniacze) utwardzana w temperaturze pokojowej obniżająca tarcie między plastikowymi komponentami wnętrz samochodowych zaprojektowana aby zapewnić cichszą jazdę we wnętrzach pojazdów (tzw anty-pisk lub stick-slip ). Elementy wiążące zapewniają przyczepność do podłoża, odporności chemiczną i zabezpieczają przed korozją. Rozpuszczalniki zastosowane w produkcie służą do transportu i dystrybucji smarów stałych i kleju na podłożu, jak również w celu uzyskania pożądanej lepkości. Mechanizm działania tradycyjnej metody smarowania polega na stworzeniu warstwy smarującej między powierzchniami ruchomymi to w przypadku powłoki typu DC D-9610 smarowanie odbywa się na powierzchni powłoki z lepiszczem. Po naniesieniu powłoki anty-tarciowej powstaje cienka folia suchy smar zapobiegający przywieraniu kurzu i brudu na powierzchnię.
Nadaje się do stosowania na panelach drzwi, podłokietnikach, pulpitach samochodowych, skrzynek i schowków, wykończenia ze skóry skayu i plastiku. D9610 zmniejsza tarcie i koloryzuje element na czarne estetyczne wykończenie. Istotną cechą powłoki jest to ,że zmniejsza lub eliminuje hałas z tworzyw sztucznych, skóry i plastiku. Nadaje się do kombinacji materiałowych plastik / plastik, plastik / metal, plastik / skóra, skóra / skóra ruchach i drganiach, powolnych przy niskich obciążeniach. Czarny produkt DC D-9610 stanowi alternatywę dla białych i półprzezroczystych wykończeń dostępnych w Molykote-96 D Anti-Friction Coating. Powłoka utrzymuje stały współczynnik tarcia w wysokich i niskich temperaturach.
Podstawowe dane Molykote D-9610 Anti-Friction Coating
Norma |
Treść |
Jednostka |
wynik |
Kolor |
czarny |
||
Temperatura pracy |
º C |
od -40 do +80 |
|
DIN 53 211/4 |
Lepkość przy 20 º C (68 º F) kubek DIN4 |
s |
18 |
DIN 53 217/2 |
Gęstość w 20 º C (68 º F) |
g/ml |
1,30 |
CTM 0242 I |
Zawartości nielotne |
% |
48 |
CTM 0007 |
pH przy 20 º C |
8 |
|
DIN 53 213 |
Temperatura zapłonu (Abel-Pensky) |
º C |
70 |
Czas schnięcia w 20 º C |
Protokół |
15/10 |
|
Czas utwardzania w temperaturze 23 º C |
Minut |
120 |
|
DIN 53 375-B |
Statyczny współczynnik tarcia |
μ |
0,20 |
Przesuwane współczynnik tarcia |
μ |
0,14 |
CTM: Firmowa metoda testów, kopie CTM dostępne są na życzenie.
DIN: Deutsche Industrie Norm
Opakowanie produktu 5 kg, 25 kg
Okres przechowywania; 9 miesięcy od daty produkcji
Rozcieńczanie przeprowadzić można za pomocą wody destylowanej lub wody z kranu.