Molykote® 1102
Mineralny smar do kranów (najczęściej kulkowych, kurków gazowych, zaworów gazowych wykonanych z kombinacji metalu, szkła i tworzyw sztucznych). Stosowany do zaworów odcinających gaz ziemny w kurkach kuchenek gazowych, podgrzewaczach wody, oraz szeregu sprzętach przy smarowaniu drobnych elementów wykonanych z metalu, szkła lub tworzywa sztucznego. Dla niezawodnej długotrwałej pracy zaworu kulowego winien on być posmarowany smarem u bardzo dużej żywotności. Warstwa smarująca (film) chroni części z tworzywa i metalu przed zatarciem by nie dochodziło miedzy powierzchniami do tarcia cząstek ściernych. Specjalnie stworzony dla tej aplikacji smar Molykote 1102 jest bardzo odporny na działanie wody i ciepła, nie topi się i nie przemieszcza się z punktów smarowania, więc z powodzeniem jest stosowany w zaworach odcinających gaz ziemny w liniach przesyłowych, sprzęcie gospodarstwa domowego, podgrzewaczach wody, i innych urządzeniach. Poza olejem mineralnym jako składnikiem bazowym DC 1102 posiada w składzie zagęszczacze nieorganiczne i nieścieralne dodatki jako stałe środki smarne. Zapewnia to produktowi wysoką odporność na wodę i odporność na wysokie temperatury oraz brak punktu topnienia i wydzielanie oleju na poziomie 0%. Molykote 1102 posiada doskonała odporność na wodę , dobrą odporność na większość substancji chemicznych, rozcieńczonych kwasów i wielu chemikaliów. Stosowany jest w urządzeniach kontrolnych żurawiach, zaworach , zmiękczaczach wody przedsiębiorstw wodnych. Ponadto stosowany jest jako uszczelniacz do próżni i systemów ciśnieniowych a także jako bariera chemiczna (powłoka) do ochrony powłok z gumy i tworzyw sztucznych, o-ringów, uszczelek i uszczelnień. Smar Molykote1102 Gas Grease Cock jest dopuszczony do zastosowań w przemyśle gazowym wielu krajach a najbardziej znane dopuszczenie to norma niemiecka DVGW. Smar jest bardzo często wykorzystywany w w samochodowych instalacjach LPG, CNG. W tych instalacjach najczęściej smarowane są tym smarem oringi i inne uszczelnienia. Sposób użycia smaru typowy dla aplikacji smarowych; oczyścić z brudu, oleju, resztek starego smaru, powierzchnie, które mamy smarować. Nałożyć smar pędzlem, smarownicą lub poprzez automatyczny system smarowania. Smar może być stosowany w układzie centralnego smarowania. Nie mieszać z innymi smarami. Ze względu na wiele rodzajów tworzyw sztucznych, należy przetestować czy nie następuje reakcja chemiczna z tworzywem.
Podstawowe dane Molykote 1102
Norma |
Treść |
Jednostka |
Wartość |
|
Kolor |
|
czarny |
DIN 51 818 |
Klasa konsystencji, NLGI |
|
3 |
ISO 2137 |
Penetracja (60 cykli), |
mm/10 |
205-240 |
|
Temperatura pracy |
°C |
-1 do +160/220 |
ISO 2176 |
Temperatura topnienia |
°C |
brak |
|
Okres przechowywania |
lata |
5 |
|
Gęstość w temperaturze 20 ° C |
g/ml |
0,96 |
DIN 51 562 |
Lepkość oleju bazowego w temperaturze 40 ° C |
mm²/s |
900 |
DIN 51 562 |
Lepkość oleju bazowego w temperaturze 100 ° C |
mm²/s |
42 |
Nośność, Four-ball tester |
|||
DIN 51 350 T.4 |
Obciążenie zespawania ob/min/10 1450), |
N |
2100 |
DIN 51 350 T.5 |
Nośność Index (Four-ball maszyna, 1450 ob/min/800 N / 1 h) |
mm |
0,85 |
|
Almen-Wieland maszyna OK obciążenie |
N |
14500 |
|
Almen-Wieland maszyna Siła tarcia przy krytycznym obciążeniu |
N |
1300 |
Odporność |
|||
DIN 51 807 T.1 |
Odporność na wodę, statyczne krok oceny |
|
0 |
DIN 51 808 |
Odporność na utlenianie, spadek ciśnienia 100h,99 ° C |
kPa |
130 |
DIN 51 817 |
Wydzielanie oleju Standardowy test |
% |
0,0 |
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
DIN: Deutsche Industrie Norm
Opakowania Tube: 50 g: 1 kg: 25 kg
Normy i atesty: Spełnia normy DIN 3536, DVGW numer 82.01e.497 reg. Odpowiedni do stosowana na gaz miejski, gaz ziemny, LPG.
Ograniczenia: Produkt nie został przetestowany ani przedstawiony jako odpowiedni dla personelu medycznego lub farmaceutycznego.
Tagi ;smar do kurka gazowego, smar do zaworu, smar do LPG, smar do zaworu kulowego, smar do piecyka gazowego, smar do kuchenki gazowej, smar do oringów, smar do uszczelek, smar do kwasu, smar odporny chemicznie, smar do próżni.