Molykote® Longterm 2 Plus Extreme Pressure Bearing Grease
Długoterminowy smar litowy z dodatkami EP I MoS2 oraz środkami polepszającymi przyczepność i antykorozyjnymi do smarowania aplikacji typu metal/metal do średnio szybkich ruchów, zwłaszcza przy dużych obciążeniach udarowych i wibracjach. Produkt charakteryzuje się wysoką siłą wiązania oraz ponadprzeciętnym stopniem ochrony przed korozją, wydajnością na mokrej nawierzchni, odpornością na wymywanie wodą, wysoką nośnością i dobrą pracą w warunkach silnego zapylenia oraz zapobiega zjawisku ruchu stick-slip. Szeroko stosowany do łożysk kulkowych sprzęgieł w wysoko obciążonych pojazdach mechanicznych, ciągnikach, dźwigach, maszynach do robót ziemnych, napędach pasów transmisyjnych, wózkach widłowych, maszynach przemysłowych w tym maszynach do obróbki drewna, sprzęcie metalurgicznym, wentylatorach przemysłowych. Ponadto wszędzie tam gdzie istnieje ryzyko wystąpienia korozji ciernej lub tworzenie sią rowków (efekt Brinella - czyli odciśnięcie się kulek w bieżni łożyska na skutek długotrwałego nacisku spoczynkowego) lub praca odbywa się w warunkach dużej wilgotności i drganiach. Ponadto ze względu na to, że smar posiada dużą siłę przylegania do powierzchni można stosować go elementów które podlegają dużej sile odśrodkowej. Nakładanie smaru DC Longterm 2+ jest typowe dla smarów o konsystencji NLGI 2. Wyczyść punkty smarne mechanicznie lub chemicznie. Smarować za pomocą pędzla, szpachelki, pistoletu lub automatycznego urządzenie smarującego. Odpowiedni dla systemu centralnego smarowania. Nie należy mieszać produktu z innymi smarami.
Podstawowe dane Molykote Longterm 2 Plus
Norma |
Treść |
Jednostka |
Wynik |
ASTM 0176 |
Kolor |
|
czarny |
|
Olej bazowy –mineralny, zasada litowa, stałe środki smarne, dodatki EP, środki antykorozyjne, podwyższające adhezje, dwusiarczek molibdenu |
||
|
Temperatura pracy w ° C |
-25do +110/130 ° C |
|
DIN 51 818 |
Klasa konsystencji NLGI |
|
2 |
ISO 2137 |
Penetracja |
mm/10 |
265-295 |
ISO 2811 |
Gęstość w temperaturze 20 ° C |
g / ml |
0,9 |
DIN 51 562 |
Lepkość oleju bazowego w 40 ° C |
mm ² / s |
265 |
DIN 51 808 |
Odporność na utlenianie , spadek ciśnienia 100h 99°C |
Kpa bar |
30 0,3 |
ISO 2176 |
Temperatura kroplenia |
° C |
> = 175 |
ASTM- D-1478/80 Testy na moment w temperaturze -20 ° C |
|||
|
Moment inicjujący zerwanie |
Nm |
420x10-3 |
|
Moment po 20 minut czasu pracy |
Nm |
35x10-3 |
DIN 51 350 pt.4 |
Four-ball tester (VKA obciążenie zespawania |
N |
3800 |
DIN 51 350 pt.5 |
Four-ball tester (Wżery zużyciowe pod obciążeniem 800N |
mm |
1,0 |
|
Almen-Wieland maszyna OK obciążenie |
N |
20 000 |
|
Almen-Wieland maszyna Siła tarcia przy obciążeniu OK. |
N |
3200 |
DIN 51821-02-A |
Żywotność -FAG tester elementem toczenia łożysk, FE 9, 4500/6000-130, F ‡ |
godz. |
100 |
|
Współczynnik prędkości |
mm / min |
250.000 |
DIN 51 808 |
Odporność na utlenianie, spadek ciśnienia 100h 99°C |
Bar kPa |
0,3 30 |
DIN 51 802 |
Ochrona przed korozją Metoda SKF-Emcor |
|
0-1 |
DIN 51 817 |
Wydzielanie oleju, 7 dni, 40 ° C |
% |
1,7 |
DIN 51562 |
|||
ASTM D 1264 |
Ubytek po przemyciu wodą w temperaturze- 38 ° C w temperaturze- 80 ° C |
% % |
0,5 5 |
ASTM: Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
DIN: Deutsche Industrie Norm
Opakowanie: Kartridż: 400g; puszka: 1kg; pojemnik: 5kg, 25kg, 50kg; beczka: 180kg
Trwałość i magazynowanie: Przy przechowywaniu produktu w zamkniętych oryginalnie opakowaniach i chłodnym miejscu (poniżej 20 °C) okres trwałości wynosi 60 miesięcy od daty produkcji.
Ograniczenia; produkt nie jest polecany ani przedstawiony jako zalecany dla zastosowań medycznych lub farmaceutycznych, smar do wentylatorów.
Tagi: smar do łożyska tocznego, smar do wpustów, smar do gwintu, smar do przepustów, smar do rolki prowadzącej, smar do prowadnic ślizgowych, smar do koła samochodu cięzarowego, smar antykorozyjny, smar do sprzęgła, smar metal – metal, smar do elektrowni wiatrowej, smar do młotów pneumatycznych, smar do wózków widłowych, smar do przegubu homokinetycznego.
Produkty o podobnych zastosowaniach lub składzie : BP Energrease L21-M, MOLYTEX EP-2, FE02597, MOBILGREASE SPECIAL, GADUS S2 V220AD, MOLY FORT MP GREASE, CEPSA Arga Autograsa Especial, Renolit MO2, Molylex MP.