Molykote® Longterm 2/78 G
Mineralny smar litowo-cynkowy z antyciernymi dodatkami, inhibitorami korozji, dodatkami przeciwutleniającymi oraz dwusiarczek molibdeny jako wypełniacz o szerokim zakresie temperatury pracy i właściwościach anti frettingowych do bardzo obciążonych węzłów tarcia. Smar został zaprojektowany aby wytrzymać trudy ciężkich zakurzeń przy kombinacji metal/metal o dużym obciążeniu i prędkościach od niskiego do umiarkowanie wysokiego, które są narażone na korozję, powstawanie rozstępów (efekt Brinella - czyli odciśnięcie się kulek w bieżni łożyska na skutek długotrwałego nacisku spoczynkowego) oraz wilgoć. Niska skłonność do utleniania sprawia, że smar należy do tych środków smarnych które charakteryzują się długotrwałym smarowaniem a pozostałe dodatki zawarte w produkcie zapewniają bardzo wysoką odporność na ścieranie i ochronę przed korozją. Ponadto charakteryzuje się wysoką wydajnością na mokrej nawierzchni i uniemożliwia ruch stick-slip. Warto dodać że smar nie posiada w swoim składzie związków ołowiu i niklu. Molykote Longterm 2/78 G jest z powodzeniem stosowany do smarowania siłowników samochodowych hydraulicznych, przegubów, łożysk tocznych, łożysk ślizgowych, prowadnic ślizgowych i rolek prowadzących, oraz wpustów i klinów, osi napędowych, linek. Jest kompatybilny z wieloma elastomerami. Nakładanie smaru DC Longterm 2/78 G jest typowe dla smarów o konsystencji NLGI 2. Wyczyść punkty smarne mechanicznie lub chemicznie. Smarować za pomocą pędzla, szpachelki, pistoletu lub automatycznego urządzenie smarującego. Odpowiedni dla systemu centralnego smarowania. Nie należy mieszać produktu z innymi smarami.
Podstawowe dane produktu Molykote Longterm 2/78 G
Norma |
Treść |
Jednostka |
wynik |
ASTM 0176 |
Kolor |
|
czarny |
Skład: olej bazowy mineralny, zagęszczacz-koncentratory mydła litowo-cynkowe, wypełniacze-dwusiarczek molibdenu i stałe środki smarne, dodatki-inhibitory korozji i utleniania. |
|||
|
Temperatura pracy |
° C |
-35 Do +130 |
ASTM D217 |
Penetracja (60 uderzeń) |
mm/10 |
265-295 |
DIN 51 818 |
Klasa konsystencji NLGI |
|
2 |
ASTM D70 |
Gęstość |
g.ml |
0,93 |
ASTM D445 |
Lepkość oleju bazowego ( 40 ° C) |
mm2 |
106 |
ASTM D1742 |
Wydzielanie oleju (80 º C/24h) |
%wagi |
<6 |
CTM 0033A |
Bleed (100 ℃-24h) |
%wagi |
2 |
CTM 0033A |
Parowania (100 º C/24h) |
%wagi |
0,4 |
ASTM D 2265 |
Temperatura topnienia |
° C |
> 178 |
ASTM D1478 Niski moment obrotowy temperatura |
|||
|
Start (-20 ° C) |
Nm |
220x10-3 |
|
Bieganie (-20 ° C |
Nm |
20x19-3 |
|
Start (-30 ° C) |
Nm |
740x10-3 |
|
Bieganie (-30 ° C |
Nm |
60x10-3 |
Ładowność, ochrona przed zużyciem, trwałość |
|||
ASTM 2566 |
Cztery kulki odzież (60 kg) |
mm |
0,6 |
ASTM 2596 |
Cztery ball spoiny |
kg |
> 260 |
ASTM D 942 |
Odporność na utlenianie (99 º C/100h) |
bar |
0,1 |
|
Maszyna Almen-Wieland OK obciążenia |
N |
11000 |
|
Maszyna Almen-Wieland Siła tarcia |
N |
3500 |
ASTM D1264 |
Woda wymywania (79 ° C /1hr) |
% |
2 |
ASTM D6138 |
Stopień korozji (łożyska, woda destylowana) |
|
0-1 |
DIN 51 807 T.1 |
Odporność na wodę (3 H, 90 ° C) |
|
1 |
DIN 51 817 |
Separacja oleju (standard test) |
% |
1,9 |
DIN 51758 |
Temperatura zapłonu |
° C |
/> 200 |
ASTM: Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
DIN: Deutsche Industrie Norm
Opakowania: 50 kg Beczka: 180 kg
Trwałość i magazynowanie: Przy przechowywaniu produktu w zamkniętych oryginalnie opakowaniach i chłodnym miejscu (poniżej 20 °C ) okres trwałości wynosi 60 miesięcy od daty produkcji.
Ograniczenia; produkt nie jest polecany ani przedstawiony jako zalecany dla zastosowań medycznych lub farmaceutycznych.
Tagi: smar do siłowników hydraulicznych, smar do przegubów, smar do wpustów, smar do osi napędowych, smar do linek, smar do łożysk samochodowych.
Produkty o podobnych właściwościach lub zastosowaniu: brak smaru o podobnym składzie i właściwościach.