Molykote® PG-65 Plastislip
Syntetyczny smar oparty na oleju węglowodorowym przeznaczony jest przede wszystkim do smarowania kombinacji elementy plastikowe / elementy z tworzywa sztucznego, tworzywo sztuczne / metal, tworzywo sztuczne / guma i smarowanie elementów metal / guma w urządzeniach elektromechanicznych.
Smar Molykote PG-65 ma niski współczynnik tarcia, i zapewnia dobrą smarowność przy wysokich prędkościach obrotowych i ma doskonałą kompatybilność z tworzywami sztucznymi, takimi jak PET (politereftalan etylenu = PET), HDPE (HDPE = polietylen o wysokiej gęstości), PTFE (politetrafluoroetylen = PTFE), nylon, PBT (PBT = tereftalan butylenu), kauczuki, takie jak NBR (butadien-BOC = kauczuk nitrylowy), PIB (PIB = poliizobutylen), poliuretan i neoprenu.
Ma doskonałą kompatybilność z tworzywami sztucznymi, takie. Ma niski współczynnik tarcia, i zapewnia dobrą smarowność
Podstawowy skład produktu DC PG65 to olej bazowy – polyalphaolefine (PAO), jako olej bazowy zagęszczacz to mydło litowe natomiast dodatki ślizgowe (wypełniacze) to szereg smarów stałych i inhibitorów korozji oraz środki zmniejszające proces utleniania.
Taki skład zapewnia wysoką wydajność pracy w warunkach dużej wilgotności i niskiej temperatury do -55°C, zapobiega powstawaniu zjawiska stick-slip, posiada duża odporność na zapylenie i kurz, jest kompatybilny z wieloma tworzywami sztucznymi i elestomerami a ponadto posiada dobra odporność na wymywanie wodą i zapobiega przed odkształceniom i zniszczeniom tworzyw sztucznych i elastomerów oraz dobrą smarowność przy wysokich prędkościach obrotowych.
Typowe zastosowania produktu Molykote PG 65 to smarowanie łożysk ślizgowych, kół zębatych, tuleje ślizgowe i prowadzące, silniki elektryczne i elementy skrzyń biegów oraz linek opancerzonych, prowadnice szyberdachów i kontroli HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja) w samochodach a także łożysk liniowych i wałów giętkich przenoszących moment obrotowy.
Smar Molykote DC PG-65 nanosić na czystą powierzchnię pędzlem, szpachelką, ręcznym lub automatycznym dozownikiem. Smaru nie mieszać z innymi środkami smarnymi. Można stosować smarowanie centralne.
Podstawowe dane produktu Molykote PG 65
Norma |
Treść |
Jednostka |
wynik |
ASTM 0176 |
Kolor |
|
beżowy |
|
Skład: Olej bazowy –polyalphaolefine, zagęszczacz-mydło litowe, dodatki ślizgowe (wypełniacze) - smary stałe, dodatki -inhibitory korozji, utleniania |
||
|
Temperatura pracy |
°C |
-55 ° C do 130 |
ISO 2137 |
Penetracja po ugniataniu |
mm/10 |
275 do 305 |
DIN 51 818 |
Konsystencja NLGI |
|
1-2 |
ISO 2811 |
Gęstość w temperaturze 20 º C |
g/ml |
0,85 |
DIN 51350 pt.5 |
Test 4-kulowy Wżery zużyciowe pod obc. 400 N/1godz. |
mm |
0,6 |
ASTM D 1264 |
Wymywanie wodą w temperaturze 80 ° C |
% |
2,5 |
|
Straty wskutek parowania (24 h, 100 ° C) |
|
0,4 |
ASTM D93 |
Temperatura zapłonu tygiel zamknięty |
° C |
> 200 |
|
Właściwości utleniające |
|
brak |
Współczynnik tarcia, (kulka stalowa / z tworzywa sztucznego podłoża, 6,3 N obciążenie, szybkość 10 mm / s) |
0,05 |
||
|
Właściwości wybuchowe |
|
brak |
ISO 2176 |
Temperatura kroplenia |
|
|
ASTM: Amerykańskiego Towarzystwa Badań i Materiałów.
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
DIN: Deutsche Industrie Norm
Opakowania - Puszka: 1kg; Pojemnik: 5kg, 25kg.
Trwałość i przechowywanie: w przypadku przechowywania w temperaturze poniżej 20 °C w oryginalnych zamkniętych pojemnikach, produkt ten posiada okres trwałości wynosi 60 miesięcy od daty produkcji.
Ograniczenia: Produkt nie został przetestowany ani przedstawiony, jako odpowiedni dla zastosowania medycznego lub farmaceutycznego
Tagi: smar do łożysk liniowych, smar do przekładni otwartych i zamkniętych, smar do linek w osłonie, smar do uszczelek gumowych, smar do linki Bowdena, smar do linki gazu. smar do linki hamulca.
Produkty o podobnej budowie lub zastosowaniu: Klbersynth LG 44-32, Tri-Flow TF23004, OKS 1133.