Molykote® G-3407 Caliper Pin Grease
Syntetyczny (PAG) smar do aplikacji metal/metal opracowany do smarowania kołka prowadzącego zaciska hamulca (każde koło ma dwa kołki prowadzące w mechanizmie suwakowym hamulca), ponieważ warunki pracy tego elementu są wyjątkowo trudne (temperatury od -40 do + 200° C w momencie hamowania) ze względu na warunki atmosferyczne (śnieg, deszcz, pył) i konieczność pełnej sprawności smaru w długim okresie czasu (z reguły do 5 lat), bardzo istotnym wymaganiem stawianym temu smarowi jest niezawodność, ze względu na strategiczny z punktu bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów element konstrukcyjny samochodu.
Podstawowy skład produktu DC Molykote G 3407 to jako baza glikol polialkilenowy i kompleks litowy jako zagęszczacz. Taki skład zapewnia smarowi wysoką wydajność w środowiskach wilgotnych i odporność na wymywanie wodą, kompatybilność z większością elastomerów (zapobiega pęknięciu i odkształceniom elementów z gumy i tworzyw sztucznych) a także wysoka odporność na korozję w tym na korozję cierną. Projektując smar do kołka prowadzącego zacisku hamulca należało pamiętać by smar nie powodował korozji ciernej i zapobiegał ewentualnemu sklejaniu wiązania lub chwytaka hamulca, nadmiernemu zużyciu sworznia oraz wyciszenia jego pracy a także nie spowodował utraty siły hamowania na wskutek niskiej lub wysokiej temperatury. Warto dodać, że badania wykazały zwiększoną kompatybilność z elastomerami w temperaturze 150 º C.
Nakładanie smaru DC G 3407jest typowe dla smarów o konsystencji 2. Wyczyść punkty styczności, które mamy smarować. Smarować za pomocą pędzla, szpachelki, pistoletu lub automatycznego urządzenie smarującego.
Podstawowe dane produktu Molykote G-3407
Norma | Treść | Jednostka | wynik |
CTM 0176 | kolor | Jasnozielony | |
Temperatura pracy | ° C | -40 do + 200 | |
Skład: olej bazowy- glikol polialkilenowy, kompleks litowy jako zagęszczacz | |||
ISO 2176 | Temperatura kroplenia | ° C | > 250 |
ISO 2137 | Klasa konsystencji NLGI | 2 | |
ASTM D 217 | Penetracja w 25 º C | mm/10 | 260-310 |
ISO 2811 | Gęstość w temperaturze 25 ° C | g / cm 3 | 1,01 |
FD 791-321.1 | Strat odparowywania (24 h, 150 ° C), | % | <5 |
FD 791-321.1 | Oddzielenie oleju (24 g, 150 ° C) | % | <5 |
ASTM D1264 | Woda wymywania (79 ° C /1h) | % | 5 |
ISO / R 1456 | Ochrona przed korozją (test w komorze solnej) | h | 120 |
Zgodność z elastomerów (kauczuk etylenowo-propylenowy - EPDM, 72 h, 150 ° C) zmiana objętości |
% | 8 | |
zmiany w twardości w skali Shore'a | 8 | ||
Test ASTM D147880 Niski moment temperatura -20 °C | |||
przy uruchamianiu | N m | 0,2 | |
20 minut od rozpoczęcia | N m | 0,08 |
ASTM: Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów.
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna.
DIN: Deutsche Industrie Norm
Normy i atesty: GM: 9986340
Opakowania: 18 kg, 180 kg ka
Tag: glikol polialkilenowy, smar do hamulców, smar PAG