Molykote D-7409
Powłoka do dużych obciążeń na bazie dwusiarczku molibdenu (15%) i grafitu (1,5%) oraz spoiwa organicznego (Poliamid-imid), oraz rozpuszczalników organicznych utwardzana przez ogrzewanie w temperaturze 150-220° C i bardzo dobrej odporności chemicznej.
Aplikacje – Ruchy w kombinacji metal/metal, oraz urządzenia pracujące w umiarkowanych prędkościach i średnich do dużych obciążeń, odpowiednie do ruchów oscylacyjnych lub pracy przerywanej. W celu poprawy funkcjonowania procesu i zmniejszenie tarcia, dla trwałego smarowania w wysokich temperaturach, a także smarowania, w sytuacjach w których nie można stosować smarowania olejowego i lub smarem stałym. Stosowana do pierścieni tłokowych i popychaczy silników spalinowych a także walka rozrządu, sprężyny zaworowej łańcucha rozrządu i napędu łańcucha zębatki. Armatura, części samochodowe hamulcowe, zamki, zawiasy i pompy, ochrona przed korozją dla części systemów hydraulicznych i pneumatycznych to podstawowe działy w których ma zastosowanie powłoka. Folia ochronna utworzona przez powlekanie Molykote D-7409, ma wysokie właściwości ślizgowe i jest odporna w wielu wrogich środowiskach dlatego też zastosowanie i popularność tego środka ciągle wzrasta.
Podstawowe dane Molykote D-7409
Norma | Treść | Jednostka | wartość |
CTM 0176 | Kolor | Szaro-czarny | |
Skład: smary stałe, dwusiarczek molibdenu, inhibitory korozji, spoiwo poliamidowe, rozpuszczalniki organiczne | |||
Temperatura pracy | ° C | -70 do 350 | |
Właściwości fizyczne | |||
ASTM-D 1084 | Lepkość dynamiczna w 23 ° C | mPa.s | 400 |
Metoda B | |||
ASTM-D 1475 | Gęstość w temperaturze 23 ° C | g / ml | 1,17 |
ASTM-D 56 | Temperatura zapłonu | ° C | 35 |
ASTM-D 2625 | Ładunek krytyczny, Falex metoda, procedura B | H | s=8700 |
p(1)=11100 | |||
ASTM-D 2714 | Żywotność (test car Falex LFW-1W tłokowa | cykle | p(1)=228000 |
Ruch do przodu do współczynnika tarcia f = 0,08 dla | p(2)=153000 | ||
load = N 980 H, częstotliwość w = 89,5 cykli / min | s=158000 | ||
ASTM-D 7217 | Krytyczny docisku (jazda próbna na SRV obszary tarcia na dysku z przyrostem obciążenia N t= 10 H / 3 min, prędkości V = 80 mm / s, temperatura T = 50 ° C, wilgotność względna H = 40%) | MPa | p(1)=2500 |
p(2)=2300 | |||
s=1900 | |||
DIN 51834 | Żywotność (badane obszary SRV maszyny tarcia na dysku załadować N = 15 H, P = ciśnienie kontakt 1160 MPa, prędkość V = 40 mm / s, temperatura T = 50 ° C, wilgotność względna 40% = H | h | p(1)>12 |
p(2)>12 | |||
ASTM-B 117 | Ochrona przed korozją (test w komorze solnej w grubości powłoki 15 mikronów nałożonej powłoki na podłożach stalowych fosforan) (1) | h | p(2)=250 |
DIN 50021 | |||
CTM 0010V | Zawartość pozostałości nieulotnej | % | 31 |
Odporność na promieniowanie | 10 ^ 8 | ||
ASTM-D 2625 | Krytyczne (Falex metoda) dla powierzchni po pokryciu / po fosforanowaniu / piaskowaniu, | kN | 15,8 |
Trwałość (samochód testowy LFW-1 ruch obrotowy do współczynnika tarcia f = 0,1 N = obciążenie 2860 h, n = 72 Prędkość obr / min, prędkość V = 7,9 przesuwne m / min) do powierzchni, po pokryciu / po fosforanowaniu / piaskowaniu | Obr. | 364 | |
w | |||
tys. | |||
Żywotność (samochód testowy LFW-1, z ruchem wahadłowym, do współczynnika tarcia f = 0,08 N = 900 obciążenie H, częstotliwość w = 89,5 cykli / min) do powierzchni po pokryciu / po fosforanowanie / | Cykle | 214 | |
w | |||
tys. | |||
Warunki utwardzania (czas / temperatura), | min / | 30/220 | |
° C | 120/150 | ||
ISO / R 1456 | Test solankowy (pow.fosforowana) | godz. | 300 |
korozja cierna, test Deyber – oscylacje: 36*106 | cykli | 36*106 | |
CTM 0021A | Temperatura zapłonu: | oC | 28 |
wydajność | m2/kg | 12 | |
Zalecana grubość powłoki | mikrony | do 3 |
Zalecany rozcieńczalnik Molykote 7415.
Przygotowanie powierzchni: Dokładnie oczyścić i odtłuścić powierzchnię do malowania Producent poleca fosforanowania lub piaskowanie (180 ziaren). Obie metody zapewniają lepszą przyczepność i trwałość powłoki anty-tarciowej.
Nakładanie środka: Molykote D-7409. Dokładnie wymieszać powłokę anty-tarciową przed użyciem. Powłoka winna być nałożona przez rozpylanie pistoletem, zanurzanie, malowanie pędzlem lub szczotkowanie. Powierzchnie powinny być powlekane w równomierny sposób. Zalecana grubość warstwy utwardzonej tarcie powłoki 3do 20 mikronów (μm).
Opakowania produktu: 500 g, 5 kg, 25 kg
Trwałość i przechowywanie: 5 lat od daty produkcji przy przechowywaniu w szczelnych pojemnikach i temperaturze poniżej 25 oC
Normy i atesty: doskonałe właściwości smarne, dobra przyczepność, doskonała ochrona antykorozyjna, wysoka nośność, wysoka odporność na zużycie, odporność na wysokie i niskie temperatury, wysoka odporność na promieniowanie, odporność na oleje, smary i rozpuszczalniki, odporność chemiczna, wydajność pracy w próżni, wydajność pracy w wilgoci, wydajność pracy w kurzu, odporny na wypłukiwanie wodą, dobra ochrona przed korozją cierną, właściwości awaryjnego smarowania, zapobiega zjawisku stick-slip, powłoka może być malowana, zapewnia stały moment dla połączeń gwintowanych, ułatwia montaż i demontaż.
Tagi: metal/metal, powłoka do pierścieni tłokowych, powłoka do tłoków, powłoka do popychaczy, powłoka do rozrusznika, smar do łożysk ślizgowych, smar do prowadnic przesuwnych, smar do łańcuszków, smar do przekładni otwartych, smar do przekładni zamkniętych, powłoka do cylindra, smar do gwintów, powłoka do gwintów, smar do zamków, smar do zawiasów, smar do wielowpustów.
Produkty o podobnej charakterystyce lub zastosowaniu: Hi Jet Power, NCC COATING, Carboglide, Diamond-Like Carbon, MOLY MIST, DefricCoating.