MOLYKOTE ® D-88
Powłoka smarna syntetyczna do tłoków aluminiowych działających w silniku samochodowym lub motocyklowym. Odporna na olej silnikowy i paliwa. Zapewnia dożywotnią powłokę smarną zmniejszającą tarcie przy normalnej pracy silnika i zabezpiecza go w przypadku krótkotrwałego braku smarowania olejowego.
Zastosowanie – Kombinacje ruchowe metal/metal pracujących w wysokich obciążeniach przez dwa elementy aluminiowe. Zapobiega drganiom ciernym, jest odporna na oleje, smary i rozpuszczalniki. Niski współczynnik tarcia i wysoka odporność na zużycie zapewniają jej atrakcyjność jako smaru suchego na tłoki aluminiowe. Po naniesieniu powłoki anty-tarciowej D-88 powstaje cienka warstwa niby-folia suchy smar (lakier antypoślizgowy) zmniejszająca tarcie między dwoma elementami aluminiowymi.
Podstawowe dane Molykote D 88
Norma |
Treść |
Jednostka |
Wartość |
|
Kolor |
|
Srebrno-szary |
|
Czas utwardzania |
min / ° C |
120/150 |
|
Zakres temperatur pracy |
° C |
-70 do +380 |
|
Okres przechowywania |
lata |
5 |
|
Zalecana grubość powłoki |
μm. |
15 do 40 |
DIN 53211/3 |
Lepkość w temperaturze 20 ° C |
Pas |
ca. 8.000 |
DIN 53217/2 |
Gęstość w temp. 20°C |
g / ml |
1,30 |
DIN 53213 |
Temperatura zapłonu, ° C |
° C |
> 63 |
Opakowania produktu; 5 kg
Powłokę Molykote D-88 rozcieńczać można za pomocą rozpuszczalnika MOLYKOTE 7415
Przygotowanie powierzchni i nakładanie powłoki
Najpierw trzeba oczyścić i odtłuścić powierzchnię aby powłoka Molykote D 88 mogła na trwale połączyć się z metalem. Fosforanowanie i piaskowanie (180 grid) poprawia przyczepność i zapewnia długą żywotność powłoki. Sposób nakładania: sitodruk lub napylanie (należy rozcieńczyć produkt).
Typowe warunki utwardzania :
120 minut w temperaturze 150 º C. Zalecana grubość suchej powłoki: od 15 do 40μm.