Molykote® MH-62 Grease
Syntetyczny olej węglowodorowy, jako olej bazowy( polialfaolefiny-PAO), zagęszczacz mydło litowe, politetrafluoroetylen (PTFE) oraz inne smary stałe, jako wypełniacze to podstawowe składniki smaru Molykote MH-62.
Opracowany głównie do smarowania kombinacji plastik/plastik, plastik/metal i metal/metal w elektromechanicznych komponentach motoryzacyjnych oraz kabli. Taki skład zapewnia doskonałe smarowanie: łożysk ślizgowych, prowadnic liniowych, przekładni otwartych, kabli sterowniczych i linek w osłonkach oraz gwarantuje wysoką nośność (loadcarrying), nazywana często ładownością smaru i określana normą ASTM D2509 - 03 za pomocą testera ciśnienia Timken.
Typowe wskazania gdzie producenci samochodów stosują smar to linki sterujące, silniki elektryczne, anteny, sprzęt audio (HVAC) i łożyska pod lekkim lub umiarkowanym obciążeniem. Takie zastosowanie smar zawdzięcza dużej wydajności smarnej w warunkach dużej wilgotności, zapobieganiu: zjawisku stick-slip, kompatybilności do wielu tworzyw sztucznych, dobrą odpornością na wymywanie wodą, duża nośność, co pozwala zastosować go np. na cały czas żywotności samochodu, odporność na niskie i wysokie temperatury a także wysoką wydajność w trudnych zakurzonych warunkach. Warto dodać, że ten syntetyczny smar bardzo dobrze zapobiega elementom plastikowym i elastomerom przed odkształceniem i pękaniem.
Smar Molykote MH-62 nanosić na czystą powierzchnię pędzlem, szpachelką, ręcznym lub automatycznym dozownikiem. Smaru nie mieszać z innymi środkami smarnymi.
Podstawowe dane produktu Molykote MH-62
Norma |
Treść |
Jednostka |
wynik |
ASTM 0176 |
Kolor |
|
beżowy |
Skład: olej bazowy- polialfaolefiny(PAO), zagęszczacz mydło litowe, politetrafluoroetylen (PTFE) oraz inne smary stałe jako wypełniacze |
|||
ISO 2137 |
Penetracja |
mm/10 |
270 |
DIN 51 818 |
Klasa NLGI |
|
2 |
|
Temperatura pracy |
° C |
-50 do 150 |
ISO 2811 |
Gęstość w temperaturze 20 ° C |
g / cm ³ |
0,86 |
ASTM D 2266 |
Nośność test FBM (Weld (Four-ball maszyna 1godz.40kg) |
mm |
<1 |
ASTM-D147880 Test niski moment temperatury (-20 º C) |
|||
|
Moment rozruchowy |
gcm |
620 |
|
Roboczy moment obrotowy |
gcm |
300 |
ISO 2176 |
Temperatura kroplenia |
° C |
195 |
DIN 51 817 |
Wydzielanie oleju (100 º C24 godzin) |
% |
2,5 |
JIS K 2220 |
Parowania (99 º C24 godzin) |
% |
0,5 |
DIN 51 808 |
Odporność na utlenianie, 100 godzin w temperaturze 100 ° C |
bar |
<0,5 |
ASTM D 1264 |
Rozmycie wodą w temperaturze 38 °C |
% |
<6 |
ASTM D 2596 |
Four obciążenie spoiny |
kg |
> 300 |
JIS: Japanese Industrial Standard.
ASTM: Amerykańskie Towarzystwo ds. Badań i Materiałów
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
DIN: Deutsche Industrie Norm
Opakowanie: 16 kg
Normy i atesty: dyrektywą Komisji Europejskiej 2002/95/WE w odniesieniu do ograniczenia stosowania niektórych niebezpiecznych substancji w sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dyrektywa RoHS) Sprzęt elektroniczny (dyrektywa WEEE).
Przydatność i przechowywanie: Molykote MH-62 Smar może być przechowywany 60 miesięcy od daty produkcji w temperaturze od 0 do 40 ° C, w oryginalnym, zamkniętym pojemniku.
Okres przydatności do użycia wynosi 1800 dni od daty produkcji.
Ograniczenia: produkt ten nie został przetestowany ani przedstawiony jako odpowiedni do zastosowań medycznych lub farmaceutycznych
Tagi: smar do linek samochodowych, smar do linek motocyklowych, smar do elementów plastikowych wentylacji. smar do elementów plastikowych.
Produkty o podobnym zastosowaniu lub budowie: OKS 475, Unirex SHP 100, SUPRA 1 LA PTFE.