Mam problem ze smarem do śrub pociągowych w obrabiarkach. Jaki smar polecilibyście ?srubapociagowa

Odp. Śruby pociągowe (śruba ball) tzw. precyzyjne śruby kulkowe stosowane w nowoczesnym przemyśle i precyzyjnych obrabiarkach, zapewniają dokładność pozycjonowania na długości nawet powyżej 5m i skoku do 300 mm. Ponieważ ten rodzaj napędu liniowego jest trudny do wytworzenia i w praktyce nie jest tani konserwacja i jego smarowanie stanowi ważny proces eksploatacyjny. Podczas przesuwu zaciski oraz robocze części maszyny zapewniają dokładność ścieżki toczenia i położenia noży dzięki przekładniom śrubowo tocznym. Dlatego stan techniczny tego elementu jest bardzo ważny.
Wysoka prędkość liniowa i prędkość obrotowa, oddziaływanie dużych sił tnących i wstrząsy mogą prowadzić do zacierania i zużycia powierzchni prowadzących.
Do smarowania przekładni śrubowych tocznych polecam wielofunkcyjny smar na bazie oleju mineralnego z mydłem litowym jako zagęszczacz MolykoteMultilub. Ze względu na małą lotność oleju, odporność na utlenianie i doskonałe dodatki smarne produkt jest smarem uniwersalnym. Molykote Multilub zapewnia długotrwałą pracę śruby bez konieczności częstego dosmarowywania i naprawy.

Tagi; smar do śruby kulowej, smarowanie śruby trapezowej, śruba kulowa, śruba Rexroth, śruba pociągowa,

DMC Firewall is a Joomla Security extension!