Molykote 7409
Preparat wycofany z dystrybucji na terenie Polski. Z wyrobu: usunięto z N-metylo-2-pirolidon (N-MP). Nowy produkt ma obecnie nazwę - Molykote D-7409 .
Powłoka do dużych obciążeń na bazie dwusiarczku molibdenu (15%) i grafitu (1,5%) oraz spoiwa organicznego (Poliamid-imid), oraz rozpuszczalniki organiczne utwardzana przez ogrzewanie w temperaturze 150-220° C i bardzo dobrej odporności chemicznej.
Aplikacje – Ruchy w kombinacji metal/metal, oraz urządzenia pracujące w umiarkowanych prędkościach i średnich do dużych obciążeń, odpowiednie do ruchów oscylacyjnych lub pracy przerywanej. W celu poprawy funkcjonowania procesu i zmniejszenia tarcia, dla trwałego smarowania w wysokich temperaturach, a także smarowania, w sytuacjach w których nie można stosować smarowania olejowego i lub smarem stałym. Stosowany do pierścieni tłokowych i popychaczy silników spalinowych. Armatura, części samochodowe hamulcowe, zamki, zawiasy i pompy, ochrona przed korozją dla części systemów hydraulicznych i pneumatycznych.
Norma | Treść | Jednostka | wartość |
CTM 0176 | Kolor | Szaro-czarny | |
Skład; smary stałe, dwusiarczek molibdenu, inhibitory korozji, spoiwo poliamidowe, rozpuszcalniki organiczne | |||
Temperatura pracy | ° C | -70 do 350 | |
Właściwości fizyczne | |||
ASTM-D 1084 | Lepkość dynamiczna w 23 ° C | mPa.s | 400 |
Metoda B | |||
ASTM-D 1475 | Gęstość w temperaturze 23 ° C | g / ml | 1,17 |
ASTM-D 56 | Temperatura zapłonu | ° C | 35 |
ASTM-D 2625 | Ładunek krytyczny, Falex metoda, procedura B | H | s=8700 |
p(1)=11100 | |||
ASTM-D 2714 | Żywotność (test car Falex LFW-1W tłokowa | cykle | p(1)=228000 |
Ruch do przodu do współczynnika tarcia f = 0,08 dla | p(2)=153000 | ||
load = N 980 H, częstotliwość w = 89,5 cykli / min | s=158000 | ||
ASTM-D 7217 | Krytyczny docisku (jazda próbna na SRV obszary tarcia na dysku z przyrostem obciążenia N t= 10 H / 3 min, prędkości V = 80 mm / s, temperatura T = 50 ° C, wilgotność względna H = 40%) | MPa | p(1)=2500 |
p(2)=2300 | |||
s=1900 | |||
DIN 51834 | Żywotność (badane obszary SRV maszyny tarcia na dysku załadować N = 15 H, P = ciśnienie kontakt 1160 MPa, prędkość V = 40 mm / s, temperatura T = 50 ° C, wilgotność względna 40% = H | h | p(1)>12 |
p(2)>12 | |||
ASTM-B 117 | Ochrona przed korozją (test w komorze solnej w grubości powłoki 15 mikronów nałożonej powłoki na podłożach stalowych fosforan) (1) | h | p(2)=250 |
DIN 50021 | |||
CTM 0010V | Zawartość pozostałości nieulotnej | % | 31 |
Odporność na promieniowanie | 10 ^ 8 | ||
ASTM-D 2625 | Krytyczne (Falex metoda) dla powierzchni po pokryciu / po fosforanowaniu / piaskowaniu, | kN | 15,8 |
Trwałość (samochód testowy LFW-1 ruch obrotowy do współczynnika tarcia f = 0,1 N = obciążenie 2860 h, n = 72 Prędkość obr / min, prędkość V = 7,9 przesuwne m / min) do powierzchni, po pokryciu / po fosforanowaniu / piaskowaniu | Obr. | 364 | |
w | |||
tys. | |||
Żywotność (samochód testowy LFW-1, z ruchem wahadłowym, do współczynnika tarcia f = 0,08 N = 900 obciążenie H, częstotliwość w = 89,5 cykli / min) do powierzchni po pokryciu / po fosforanowanie / | Cykle | 214 | |
w | |||
tys. | |||
Warunki utwardzania (czas / temperatura), | min / | 30/220 | |
° C | 120/150 | ||
ISO / R 1456 | Test solankowy (pow.fosforowana) | godz. | 300 |
korozja cierna, test Deyber – oscylacje: 36*106 | cykli | 36*106 | |
CTM 0021A | Temperatura zapłonu: | oC | 28 |
wydajność | m2/kg | 12 | |
Zalecana grubość powłoki | mikrony | do 3 |
Opakowania produktu: 500 g, 5 kg, 25 kg
Trwałość i przechowywanie: 5 lat od daty produkcji przy przechowywaniu w szczelnych pojemnikach i temperaturze poniżej 25 oC
Normy i atesty: doskonałe właściwości smarne, dobra przyczepność, doskonała ochrona antykorozyjna, wysoka nośność, wysoka odporność na zużycie, odporność na wysokie i niskie temperatury, wysoka odporność na promieniowanie, odporność na oleje, smary i rozpuszczalniki, odporność chemiczna, wydajność pracy w próżni, wydajność pracy w wilgoci, wydajność pracy w kurzu, odporny na wypłukiwanie wodą, dobra ochrona przed korozją cierną, właściwości awaryjnego smarowania, zapobiega zjawisku stick-slip, powłoka może być malowana, zapewnia stały moment dla połączeń gwintowanych, ułatwia montaż i demontaż.
Tagi: metal/metal, powłoka do pierścieni tłokowych, powłoka do tłoków, powłoka do popychaczy, powłoka do rozrusznika, smar do łożysk ślizgowych, smar do prowadnic przesuwnych, smar do łańcuszków, smar do przekładni otwartych, smar do przekładni zamkniętych, powłoka do cylindra, smar do gwintów, powłoka do gwintów, smar do zamków, smar do zawiasów, smar do wielowpustów.
Produkty o podobnej charakterystyce lub zastosowaniu: Hi Jet Power, NCC COATING, Carboglide, Diamond-Like Carbon.
Preparat wycofany z dystrybucji na terenie Polski. Z wyrobu: usunięto z N-metylo-2-pirolidon (N-MP). Nowy produkt ma obecnie nazwę - Molykote D-7409.